Friday 29 July 2011

Sungai Golok - Bangkok by train

tiba di rantau panjang dengan bantuan Jai the Light Rider pada pukul 10am. Breakfast lebih kurang dan seterusnya merantau di pinggiran jalan Rantau panjang mencari Money Changer berdekatan. Masing-masing menukar RM1200 sorang. dapat 12000 bhat. huhuhu kayooooo... setelah  itu, bermulalah episod kami didunia asing. melalui imigresen dengan bayaran rm2 untuk isi borang (isi sendiri=jimat rm2) dan terus ke stesen keretapi Sungai Golok (Kolok). 2 trip ke bangkok setiap hari, 11.30am dan 2.30pm. kami amik 2.30pm, blh round2 golok dlu boh~ perjalanan ke bangkok akan mengambil masa lebih kurang 20jam. Jadi kami ke bandar Golok dlu mencari barang2 keperluan.

Memandangkan ini trip pertama kami, perasaan takut berada ditempat orang memang wujud. masa ni la nak test setaro mano oghe, setaro mano tuwe~kita akan rasa betapa keciknya kita, dan masa ni jugak kita akan bergantung harap lebih kepada tuan sekalian alam...









Singgah di Masjid Pakistan menunaikan solat Jumaat.

Masa yang memboringkan di atas train. patut la mat saleh travel masing2 ada buku2 tebal untuk dibaca. Nasib baik ada tempat leghak tea. Tu pun kena 40baht segelas. huhuhu.




Ps:  Paranoia makes you feel stupid, look stupid and act stupid.



No comments:

Post a Comment